Skoda Karoq Scout

Test Skoda Karoq Scout – miejski skrzat, czy prawdziwy Skaut?

Ogromne zainteresowanie Skodą Karoq stało się dla producenta z Czech… nie lada wyzwaniem. Już we wrześniu ubiegłego roku sprzedano ponad 250 tysięcy egzemplarzy tego modelu. W związku z tym, aby sprostać popytowi, Skoda postanowiła uruchomić produkcję w kolejnej fabryce. Do dwóch fabryk w Czechach dołączy jeszcze jedna – tym razem na Słowacji. Ale co kryje się za fenomenem Karoq-a? Postanowiłem sprawdzić to osobiście. I tak w moje ręce trafiła Skoda Karoq Scout. Wersja ta jest wg mnie ładniejsza, praktyczniejsza i jeszcze bardziej uniwersalna od standardowej. A czym jeszcze urzekła mnie ta zgrabna Czeszka?

Skoda Karoq Scout

Kluczem jest wyposażenie

Karoq ma wymiary typowe dla kompaktowego SUV-a. Prawie 4,4m długości, ponad 1,8m szerokości, oraz 1,6m wysokości. Wraz z rozstawem osi 2,6m, gwarantują komfortowe warunki podróżowania. Standardowe wyposażenie Skody Karoq jest jednym z najbogatszych na rynku. Otwierająca je wersja Ambition, już w standardzie posiada 17-calowe alufelgi, automatyczną dwustrefową klimatyzację, sensory deszczu i zmierzchu oraz czujniki parkowania z tyłu. Do tego oświetlenie tylne w technologii LED, 7 poduszek powietrznych oraz system Front Assist, wyposażony w funkcję awaryjnego hamowania. Następnie w kolejności są wersje Style, Sportline, a na szczycie czeka nas prezentowany Karoq Scout.

W czym Scout jest lepszy od innych?

Skoda Karoq Scout zwraca na siebie uwagę przede wszystkim pakietem dodatków zewnętrznych. Relingi dachowe w kolorze srebrnym, listwy wokół szyb bocznych w kolorze chromu, efektowne nakładki na nadkola i antracytowe, polerowane felgi. W moim egzemplarzu założone były takie o wielkości aż 19 cali, co poza świetnym wyglądem mija się z celem. Tłucze na nich niemiłosiernie i odczuwalne jest to nie tylko w terenie, ale także na dziurawym i nierównym asfalcie. We wnętrzu znajdziemy fotele z kontrastującymi czarno-brązowymi szwami, z ozdobnym napisem Scout. Są one bardzo miękkie i wygodne zarazem. Dzięki specjalnemu pakietowi na bezdroża, Karoq Scout jest, przynajmniej w teorii, przygotowany na wytężone wycieczki poza asfaltowymi drogami. A to, bez czego wszystkie inne gadżety nie miałyby najmniejszego sensu, to napęd 4×4.

W poszukiwaniu Nowego Świata.

W poszukiwaniu przygód i odkrywaniu nowego świata, napęd na cztery koła jest wręcz niezbędny. Dodatkowo posiadamy tu 5 trybów jazdy realizowane przez Driving Mode Select. Dzięki ustawieniom trybów Normal, Sport, Eco, Individual, Snow i Offroad, Karoq może pochwalić się pełną kontrolą układu przenoszenia napędu we wszystkich warunkach.  Naturalnie, mnie interesowało najbardziej jak Scout radzi sobie poza drogami asfaltowymi. Dzięki pakietowi osłon podwozia mogłem zapuścić się w dalsze zakątki szutrowych dróg bez obaw o uszkodzenia czy zarysowania. Jednak nie ukrywajmy. Skoda Karoq Scout off-roadowym „wymiataczem” nigdy nie będzie. Tym niemniej, przyjemnie zjechać sobie z utartych szlaków i pozwiedzać okolice, które do tej pory mogliśmy co najwyżej zwiedzać pieszo lub rowerem.

Silnik i napęd

Oprócz testowanego silnika benzynowego 1.5 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm, sprzężoną z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG, dostępne są również dwie jednostki wysokoprężne. Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM oraz mocniejsza wersja o mocy 190 KM. I to raczej ku dieslom skłaniałbym się, gdybym miał zamiar zakupić ten model. Nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że benzynowe 150 KM to w tym aucie trochę za mało. Dość leniwie zabierał się do pracy, a uczucie to potęgowało spore opóźnienie w reakcji na dodanie gazu. Jednostka 1.5 TSI wg katalogu producenta powinna zadowolić się 5,5l /100km, jednak w praktyce było to o ponad 2 litry więcej. Mimo wszystko nie jest to zły wynik. Tak jak w pozostałych autach z tym silnikiem, zastosowano tu system dezaktywacji połowy cylindrów przy mniejszym obciążeniu silnika, co jednak w praktyce nie jest odczuwalne.

Właściwości przewozowe

Możliwości przewozowe Skody Karoq zacznę tym razem od bagażnika. Jego pojemność to standardowo 521 litrów. Jednak systemowi VarioFlex mamy szerokie możliwości aranżowania tylnej przestrzeni. Dzięki niemu można nawet całkowicie usunąć fotele i zwiększyć maksymalną pojemność przestrzeni bagażowej do 1810 litrów. System składa się bowiem z trzech oddzielnych siedzeń tylnych, które dzięki regulacji można dostosowywać do aktualnych potrzeb. Czasem potrzebujemy więcej miejsca na nogi, a czasem miejsca na zakupy w bagażniku.

Karoq Scout

Wielką zaletą VarioFlex jest regulacja pochylenia oparcia na poszczególnych siedzeniach. Docenią to szczególnie rodzice przewożący dzieci w fotelikach. Dzięki temu można znaleźć idealną pozycję dla naszych pociech. Fotel środkowy można nawet złożyć, w wyniku czego stanie się podłokietnikiem z uchwytami na kubki. Praktyczność ponad wszystko. Świadczy także to tym spora ilość schowków i pakiet rozwiązań z cyklu „Simply Clever”.

Technika

Skoda Karoq Scout dzięki usłudze Infotainment Online, umożliwia korzystanie z aktualnych prognoz pogody, informacji o wolnych miejscach postojowych w okolicy, czy o cenach paliw na okolicznych stacjach benzynowych. Zdalne kontrolowanie auta, umożliwia sprawdzenie, gdzie jest ono zaparkowane oraz czy jest zamknięte. Można sprawdzić także poziom paliwa w zbiorniku i dystans do pokonania przed wymianą oleju. To robi najprawdziwsze wrażenie. A myślałem, że takie rzeczy tylko w Mercedesie 😊

Bezpieczeństwo

W razie jakiejkolwiek kolizji, w której uruchomione zostaną poduszki bezpieczeństwa lub napinacze pasów bezpieczeństwa, nawiązywane jest automatycznie połączenie z centrum alarmowym. Skoda Karoq Scout samodzielnie poda też służbom lokalizację, liczbę pasażerów i inne potrzebne dane. Dla poszukiwaczy przygód i osób żądnych odkrywania nowych terytoriów to niezwykle istotna funkcja. Z drugiej jednak strony, na pokładzie jest sporo systemów bezpieczeństwa czynnego, które nie pozwolą na powstanie takiego zdarzenia. Warto wymienić choćby doskonale sprawujący się na drogach szybkiego ruchu aktywny tempomat oraz Front Assist.

Skoda Karoq Scout

Co ważne, dla aktywnych rodzin lubiących spędzać czas na podróżach, foteliki dziecięce mogą zostać zamontowane za pomocą systemu Top-Tether lub Isofix. Ten ostatni dostępny jest także przy fotelu pasażera z przodu. W testach Euro NCAP Karoq osiągnął notę pięciu gwiazdek. Warto dodać, że Skoda jako jeden z nielicznych producentów samochodów, może pochwalić się pięciogwiazdkowym bezpieczeństwem we wszystkich oferowanych aktualnie modelach.

Karoq Scout

Podsumowanie

Skoda Karoq Scout pomimo napędu na 4 koła oraz paru dodatków, terenówką nie jest i nigdy nie będzie. Na rekreacyjne wyjazdy poza miasto w zupełności jednak wystarczy. W dodatku przykuwa wzrok atrakcyjnym designem zewnętrznym i ciekawymi akcentami w środku. Cena Karoq-a w wersji Scout zaczyna się od 138 950 zł plus to co sobie zażyczymy z wyposażenia dodatkowego. Nie jest tanio. Zresztą Skoda zaczyna skrzętnie korzystać z coraz lepszej reputacji krążącej o niej na rynku. Przykładem jest choćby debiut nowej Octavii, której cena z silnikiem, jak ten testowany przeze mnie, kosztuje aż 94 750 zł. To dużo. Jednak dzięki takim wersjom jak Scout, czy Sportline, Skoda konsekwentnie urozmaica design popularnych modeli i sprawia, że zainteresowanie nimi nie maleje. Wręcz przeciwnie. Stale rośnie.

Skoda Karoq Scout

Test Skoda Karoq Scout w pigułce

Poniżej ocena najważniejszych elementów, które wg mnie powinny cechować najlepsze auta rodzinne.

Dokładne zasady testowania i szczegóły ocenianych parametrów znajdują się TUTAJ.

      Wygoda podróżowania  

Edytuj obrazek      Bezpieczeństwo

      Osiągi

      Komfort tylnego rzędu

      Bagażnik

      Uniwersalność

      Ekonomia zakupu

Edytuj obrazek     Test ŁOSOSIA (74s.)

     Zużycie paliwa

     Emocje z jazdy

Razem: 36 punktów


Ranking aut rodzinnych wg Mototato

  1. Skoda Superb Sportline 43 pkt.
  2. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 40pkt.
  3. Skoda Kodiaq Sportline39pkt.
  4. Seat Alhambra 37 pkt.
  5. Skoda Karoq Scout 36 pkt*
  6. Nissan X-Trial 36 pkt.
  7. Mitsubishi Eclipse Cross 35 pkt.*
  8. Seat Tarraco 35 pkt.
  9. Porsche Macan 35 pkt.
  10. Nowa Dacia Duster 34 pkt.
  11. Kia Optima Kombi 34 pkt.
  12. Mercedes-Benz CLA 34 pkt.*
  13. Renault Grand Scenic 33 pkt.*
  14. Lexus NX 300h 33 pkt.
  15. Toyota Land Cruiser 33 pkt.
  16. Mitsubishi ASX 32 pkt.
  17. Infiniti QX30 31 pkt.
  18. Renault Clio RS – 30 pkt.*
  19. Toyota C-HR 1,2 Turbo 30 pkt.
  20. Opel Ampera-e 30 pkt.
  21. Mitsubishi Outlander 29 pkt.
  22. Infiniti QX70 29pkt.*
  23. Mitsubishi L200 Monster 27 pkt.
  24. Nissan NP300 Navara 27 pkt.

* w przypadku osiągniecia tej samej liczby punktów, kryterium decydującym o wyższej pozycji jest niższa cena.

Za udostępnienie pojazdu dziękuję SKODA POLSKA

Pełna galeria Test Skoda Karoq Scout

One thought on “Test Skoda Karoq Scout – miejski skrzat, czy prawdziwy Skaut?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *