Nowa Toyota Camry

Nowa Toyota Camry – prestiżowa limuzyna czy solidny, rodzinny sedan?

W październiku bieżącego roku Nowa Toyota Camry była jedną z gwiazd targów motoryzacyjnych w Paryżu. Najnowsze „dziecko” Toyoty było natomiast aktorem pierwszego planu podczas wyjątkowej prezentacji zorganizowanej przez trójmiejskiego dealera tej marki – Toyota Walder. W blasku fleszy, przy muzyce na żywo, na czerwonym dywanie i w otoczeniu specjalistycznych kamer profesjonalnego studia filmowego w Gdyni zaprezentowany został pojazd pretendujący do grona prestiżowych limuzyn. A czy Nowa Toyota Camry odnajdzie się także jako solidne i bezpieczne auto rodzinne? Tego mam zamiar dowiedzieć się podczas mojego redakcyjnego testu. Zarówno ja, jak i wszyscy zainteresowani tym modelem muszą się jednak uzbroić w cierpliwość, gdyż pojazd będzie można ponownie zobaczyć dopiero w okolicach połowy przyszłego roku.

Nowa Toyota Camry

Co powinniśmy o niej wiedzieć?

Nowa Toyota Camry Hybrid jest wyjątkową propozycją w klasie sedanów klasy średniej, która wprowadza do segmentu D niewymagający ładowania z zewnątrz napęd hybrydowy. Camry łączy w sobie stylowy wygląd i najwyższy poziom komfortu ze znakomitymi parametrami hybrydowego układu napędowego najnowszej, IV generacji. Stopniowa rezygnacja europejskiego rynku motoryzacyjnego z silników wysokoprężnych toruje dla modelu Camry drogę powrotu do Europy Zachodniej po 14-letniej nieobecności.

Nowa Toyota Camry

Nowa stylistyka Camry Hybrid jest odważna i wyrazista, płynnie łącząc sportowe akcenty i płynne przetłoczenia karoserii. Kabina zwęża się ku tyłowi, chowając się między szerokimi tylnymi nadkolami. Znajdujące się poniżej diodowych tylnych lamp atrapy wylotów powietrza, jeszcze mocniej podkreślają jej dynamiczną linię.

Nowa Toyota Camry

Przestrzeń

Wnętrze nowej Camry zostało zaprojektowane tak, by oferować starannie przemyślane połączenie funkcjonalności, stylu i prestiżu. Płynne kształty nowej deski rozdzielczej łączą w sobie ergonomiczne, przyjazne kierowcy środowisko kokpitu. System audio, panel sterowania klimatyzacją oraz 8-calowy ekran systemu audio i pokładowego komputera zostały w pełni zintegrowane z całkowicie płaską, pokrytą fortepianową czernią powierzchnią środkowej konsoli. Praktycznie każda powierzchnia przestronnej kabiny jest wykończona najwyższej jakości, miękkimi w dotyku materiałami. Do wyboru są tapicerki skórzane i materiałowe. Nowe wnętrze Camry Hybrid jest dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych: beżowej (skóra) oraz czarnej (tkanina lub skóra).

Nowa Toyota Camry

Na uwagę zasługują opcjonalne, elektrycznie składane oparcia z panelem dotykowym, wbudowanym w przednią część podłokietnika. Panel umożliwia obsługę klimatyzacji, systemu audio i regulację pochylenia oparć tylnych siedzeń.

Nowa Toyota Camry

Zastosowano tu nowe tylne zawieszenia z systemem podwójnych wahaczy. Pozwoliło to ograniczyć miejsce, które w poprzedniej generacji Camry we wnętrzu przestrzeni bagażowej było zajęte przez amortyzatory i wygospodarować bagażnik o pojemności 524 litrów.

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l

Napęd Toyoty Camry Hybrid o łącznej mocy napędu 218 KM (160 kW) utrzymuje emisję CO2 na poziomie od 98 g/km, a średnie zużycie paliwa wynosi od 4,2 l/100 km1 (dane wstępne, przed homologacją). Dostarczający płynnie rozwijanej, wysokiej mocy, dopracowany 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force legitymuje się najwyższą na świecie sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Nowy, hybrydowy układ napędowy Toyota Hybrid zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic. Pozwala ona kierowcy zmieniać przełożenia za pomocą zamontowanej w centralnej konsoli dźwigni, naśladując pracę sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Nowa Toyota Camry

Wyższy poziom bezpieczeństwa

Camry Hybrid wyposażono w szeroki wachlarz technologii czynnego i biernego bezpieczeństwa. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Zaprojektowano je by pomóc w zapobieganiu kolizjom lub łagodzeniu ich skutków, które mogą się zdarzyć na drodze.

Konstrukcja nadwozia Camry została zaprojektowana tak, by redukować siłę zderzenia z przodu, z boku i z tyłu, rozpraszając energię, aby zapobiec deformacji wzmocnionej kabiny pasażerskiej. Dla zapewnienia najlepszej ochrony pieszych, w nadwoziu Camry zastosowano nowy projekt maski o strukturze tzw. pływającej wyspy.

Nowa Toyota Camry

Nowa Toyota Camry w pigułce:

  • Nowa Toyota Camry to już 8 generacja tego modelu;
  • To najpopularniejszy na świecie sedan klasy średniej
  • Powrót tego modelu do salonów w Europie Zachodniej następuje po 14 latach nieobecności;
  • Dynamiczny napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l o mocy 218 KM;
  • Prędkość maksymalna ograniczona została do 180 km/h
  • Platforma TNGA – nisko położony środek ciężkości, większa dynamika jazdy dzięki zawieszeniu wielowahaczowemu i przestronność wnętrza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *